Серік Ақсұңқарұлы: Қош бол, facebook-тегі «поэзия фестивалі»!
Бөлісу:
Facebook-ті ашып қалсаң, күн сайын – «поэзия фестивалі!». «Түйеге мінсе – төрт ауыз, атқа мінсе – алты ауыз өлең айтатын графоман, халтурщиктердің күні туды! Көпшілігі өлең техникасын да меңгермеген... Бәрі дерлік 60-ыншы жылдардағы Қадыр, Жұмекен, Мұқағали, Сағи, Фариза жырларының көлеңкесінде қалып қойған! Бірін-бірі «гений», «ұлы», «талант» дейді... Мұндай марапатты көзі тірісінде қазақ жырының босағадағы басын төрге шығарған, қайран Қасым да естімеген-ді!
Ұлы математик Джон Форбс Нэш Младший (Нобель сыйлығының лауреаты), алқалы топта әңгіме айтса, ылғи математика, физика туралы емес, поззия, махаббаттың киесі хақында ой толғайды екен. Қазақтың аса көрнекті математигі Асқар Жұмаділдаевтің Абайды түсінуі, Абайға тұшынуы қандай! Математиканың күрделі есептерін шығару үшін логикалық ойлау қабілеті ғана емес, алаулаған асқақ махаббат сезімі керек көрінеді. «Алланың хикметі – махаббат, ғаділет, сезім» (Абай) екенін сезбейтін сарбаздар қолына қалам алса, ел-жұртының миын қалай ашытатынын осы facebook-тен көріп отырмыз!
Немістің ұшқыр ойлы философы Фр. Ницщенің базардағы шыбындар туралы айтқаны бар еді. «Нәжісханадан кейінгі лас жер–базар!» – деген.
Facebook – Қазақ Поэзиясының қас жауына айналып барады! Қазақ осы facebook-тің алдында отыра берсе, күндердің күні қара өлеңнің қара табыты осы жерден шығатын болады! Оған бір кезде қызыл-қырғын империяның да тісі батпаған-ды.
Серік АҚСҰҢҚАРҰЛЫ
Бiз әндi де тыңдағанды жақсы көремiз. Жақсы ән тыңдасақ деймiз. әншiнiң де екi түрi бар (жалпылап айтсақ) : көше әншiсi және кәсiби әншi. Екеуiңе де құдай дауыс берген. Кәсiби әншi көшеде ән айтпайды. Киелi сахнаға шығу үшiн көшедегi қыдырыстан бас тартып, талантын шыңдайды: алдыңғы толқынға қарап бой түзейдi, шет елдерге қарап ой түзейдi, iзденедi, машықтанады - ақырында өз стилiн тауып, халық алдына жарқ етiп шығады. Мақтау мен марапаттар шындалған сайын көбейе түседi.... Көше әншiсi қайда қалды?! Көшеде жүрген әншi сахнадан тыңдаған әннiң стилiн, мақамын, тiптi дауысын аса асқан "талантпен" көшiрiп алады. Көшiрiп алып көшедегi қыздарға ән арнайды, достарына жыр арнайды. Сөйтiп сол көшенiң сәнiне айналады. Бәрi солай қалса жақсы ғой. Бiр күнi бiреу сол көше әншiсiне келiп "әй анау сахнада жүрген әншiден (кәсiби әншi) қай жерiн кем?! Оған келген атақ саған да бұйыруы керек қой?!" дей салады... Кейде "Таудай талант бергенше, бармақтай бақ бер" деп өзiн-өзi жұбататындар бар. Ал кейде көше әншiлерi сол "бейшара" қалпын пайдаланып, "дүние деген теңсiздiк" лозунгымен кәсiби әншiлердiң сыртынан сөз айта бастайды... "Ол орындаған әндi мен де орындай аламын, онда бар дауыс менде де бар" дейдi... өмiр бойы сол жалған "сенiмдермен" өтедi... Ақырында сұйығы кетiп, тас қалады... Стилiн мен болмысын қалыптастыра бiлген, сахнаға кәсiби деңгейде шыққан әншi тарихта қалады. Оның айтқан әндерiн көшеде жүрген балалар да уiлдете салып, иттер де үрген болады, көше әншiлерi де айтқан болады....
Сол сияқты қазақта көше ақындары мен кәсiби ақындар да бар. Тек көше ақындары интернетке көшкен. Интернетке көшiп, қолдарына билiк жеткендей күн кеше бастады... Бiрақ баяғы үрдiс әлi өз күшiн жоймады: Кәсiби ақын көшеде қалмай iздендi, күнi мен түнiн кiтапханаларда өткiзiп, өз стилiн, өз болмысын iздеу саяхатына белiн бекем буып шықты... Ақыры тапты! Дәл сол сәттi аңдып отырған жүздеген көше ақындары кәсiби ақынның поэзиясын қайталамақшы болады. Ақынның өлеңi - өлең болып қалды да, қалғанын бала да былдырлап айтты, ит те бiрдеңе ғып үрген болды... Ал ақырында уақыт пен шындық кiмнiң кiм екенiн дәлелдеп бердi!
Жақында Серiк Ақсұңқарұлы ағам ФБ- тағы "поэзия фестивалi"-мен қош айтысқанын жазған екен. Ақынның бiр қателiгi болса - әлемнiң теңсiздiгiне, өмiрдiң жалғандығына төзе алмауы, салқын қанды қарай алмауы... Десек те қоғамға шындықты айтады... Айтылған шындықтың бағасы да ауыр - ол ақынның жараланған жүрегi! Ақсұңқарұлы интернетке өлеңдерiн салмаған күнi - ақынның поэзиясы бәрiбiр сол биiгiнде қалады! Оны оқырмандары сағынып кiтаптан да оқиды, интернетке өздерi салып, бiр-бiрiмен өздерi бөлiседi. Ал баяғы көшенiң жүз ақыны - екi жүз көзi бадырайған күйi аңдып жүрiп, өлермендiкпен ауырып өткен күннiң өзiнде - Ақсұңқарұлының "бола алмаған копиялары" болып қалады! өйткенi тереңдiк жоқ! Оқырман мен тобырды шатастырған көше ақындары бұрын да болмады дейсiз бе?! Олар әр заманда болды! Бiрақ уақыт оларды өз заманында ғана қалдырып, мәңгiлiкке тек Абай, Шәкәрiм, Мағжан, Мұқағалилердi қолынан жетектеп алып кеттi!!!
"Я памятник себе воздвиг нерукотворный..." - ГОРАЦИЙ, ДЕРЖАВИН, ПУШКИНнен кейiн бұл өлеңдi жазуға ендi Серiк ағамның да правосы бар! Мен сiзден осы өлеңдi күтемiн! Басқалары сосын қайталап көрсiн...
Ақерке АСАН
Ақерке хат
Рахмет, жаным! Әлеуметтік желідегі әдебиетке біздің ел әлі де әзір емес екенін көрсетіп алды. Бұл біздің рулық-патриархалдық деңгейден аса алмай жатқандығымыздың бір нышаны-ау деймін. Орыстарда немесе басқа өрелі елдерде жағдайдың бұған, мүлде, керағар екені менен гөрі сол жұрттың жуан ортасында жүрген саған белгілі ғой. Ресейде екінің бірі, егіздің сыңары біздікінше шатпақтап "өлең", шалықтап "роман" жаза бермейді. Пушкин мен Достоевский, Гоголь мен Вознесенскиді туған жұртқа әдебиет деген қашан да қасиетті болған! Бұл---культ. Ал,мына facebook-тегі «поэзия фестиваліне» қатысушырарға бәрі бір; бұларда «әулие, әмбие» деген жоқ;"-деп айттым ғой? Барлық індет осыдан,--ұлттың жаманынан жиіркеніп, жақсысына жан-тәнімен тәнті бола алмауында жатыр! Испанның ұлы ойшылы Хосе Ортеги-и-Гасеттің "Востание масс" деген шығырмасы қолыңа түсті ме? Сонда ол ТОБЫРЛЫҚ МӘДЕНИЕТ --тің бәрін жалмауыздай жалмайтынын 20-шы ғасырдың басында-ақ аңғарып, айқай салған-ды. "Тобрлық мәдениет" деген пәлекет капитализмнің түсігі! Қазақтың жазу-сызу болмаған кездегі эпосы мен жыраулар поэзиясына; қара өлеңіне қарашы! Не деген ғажап! Образ --қандай; тіл жұпары; өлеңдік өрнегі --қандай! Сол кездегі айтыс пен бүгінгі айтыстың арасы да- жер мен көктей! Facebook-тегі "поэзия фестивалы " да уақытша нәрсе, ендеше! Соны елден бұрын, қырандай қиядан шалып түсінгеніңе рахмет! Уәде-Құдайдың аты, "Ескерткішті -(Я памятник себе воздвиг нерукотворный...") жазатын күн де туар. Жаза қалсам, оны Саған, сен сияқты соңымнан дауылдатып келе жатқан қанатты да, талантты буынға арнар едім! Амандықта жүздескенше, ҚҰЛЫНЫМ!
Серік АҚСҰҢҚАРҰЛЫ
Бұл - солардың базары!
Ақерке, кейбірінің, тіпті, көбінің көзі төртеу екенін ұмытпа! өлерменнің көзі шекесіне шығып тұрады, ал шекеге шыққан көз ешқашан екеу бола алмайды! Бірақ екі жүз көзі бадырайып, мейлі, төрт жүз көзі адырайып қараса да олар Серіктің не сенің көргеніңді көре алмай, тас-соқыр қалпында өмірден өтеді! Орталықтан тым шет жатқан біздің Маңғыстауда да әлгіндей "романистер" мен шалдуар шайырсымақтар тым көбейіп тұр. «Тарихшылардан» аяқ алып жүре алмайсың! Бұл, жалпы, осы уақыттың дерті ғой. Құндылықтар алмасар тұста осылай болған, бірақ адам, ұлт санасы, тіпті, баяғы тұрпайы социология дәуірінде де мұншалықты құлдыраған емес еді! Мұның өзі алда келер жақсылықтың нышаны секілді сезіледі. Өйткені, "бір жамандықтың екі жақсылығы болмай ма?!" Ал Серік ағама айтарым, мына шешіміңізді құптаймын! Қасым мен оның бөлесіне бала-бажыр бәдіктердің арасында орын жоқ екені бесенеден белгілі ғой. Олардың "ит-базары" мен "тышқан-көкпарларын" өздеріне қалдырайық. Қанша "базаршылар" дейсің пақырлар. Кемді күн бой жасап жатыр-дағы!... "Бір базарда ақсақ қой бұл болған". Бұл - солардың базары!.. Сол базар!
Светқали Нұржан
qasym.kz
Бөлісу: